گمنام
گمنام

گمنام

قبل از اینکه تئاتر بروم، چک می‌کنم، بعد دخترم را می‌برم

خبرگزاری فارس: قبل از اینکه تئاتر بروم، چک می‌کنم، بعد دخترم را می‌برم/ حال اقتصاد نشر خوب نیست/ گیشه بدون اندیشه نابود است

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین تئاتری که دیده اشاره کرد و گفت: آخرین تئاتر اپرای عروسکی خیام بود، این برای من بسیار جذاب می‌تواند باشد چرا که پلی میان ادبیات و تئاتر ایجاد کرده بد و با توجه به علاقه‌ام به هر دو حوزه برایم جذاب بود فرم عروسکی نیز به این جذابیت افزوده بود. من پس از دیدن تئاتر یک نکته‌ای را نوشته و منتشر کردم به نظر من اینکه ادبیات ما را که دارای ریشه‌های کهن است در قالب‌هایی از این قبیل مفهوم‌سازی مدرن کنیم حائز اهمیت است اینکه مفاهیم ضدتکفیری و خشونت در آن تعریف شده باشد از نکته‌های برجسته تئاتر بود.وزیر ارشاد در بخشی از سخنان خود با تأکید بر اینکه من اغلب به همراه خانواده و دختر 10 ساله‌ام به دیدن تئاتر می‌روم اما حتما قبل از دیدن آن را چک می‌کنم و پس از آن با خانواده به تماشای آن می‌نشینم، گفت: تئاتر ما در توسعه کمی قرار گرفته که عوامل مختلفی بسترسازان هستند، اما از سوی دیگر در هر سال هزار فارغ‌التحصیل تئاتر داریم و ده‌ها هزار نفر فعالان تئاتر در کشور داریم و در این سال‌های اخیر به اعتبار این افزایش شرایط حاکمیتی ما در حوزه تئاتر و به لحاظ تعداد و نمایش و اجرا ما تأثیرات را مشاهده می‌کنیم چرا که می‌بینیم تئاتر شهرستانی و استانی رو به رشد است و به نظر می‌آید جریان سریع کمی در تئاتر هم فرصت و هم تهدید می‌تواند باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.